28 Ekim 2011 Cuma

Visneli Tatli

Gecen gelen misafirlerime caniminda istedigi visneli bir tatli yapmak istedim. Soyle bir internette gezindim durdum ve sonunda kendi kendime bir tarif yapayim dedim:). Hafif ,yemesi zevkli bir tatli cikti ortaya misafirlerimde severek yediler. Simdi bu tatliyi yaparken neler koymusuz soyle bir dusunup yazalim:))).

MALZEMELER( kare bir borcam icin)
1. kat muhallebisi icin:
75 gram margarin yada tereyagi,
1 su bardagindan bir parmak eksik un,
1 su bardagi seker,
1 litre sut,
1 paket vanilya,
1 poset krem santi( krem santi istemezseniz labne peyniride guzel olur),

2.kat icin:
yarim paket kakaolu potibor biskuvi( rondodan gecirilmis)

3. kat icin:
3 su bardagi visne suyu,
3-4 yemek kasigi misir nisastasi,
5-6 yemek kasigi seker( damak tadiniza gore azaltip cogaltabilirsiniz),
1 kase visne( ben dondurulmus kullandim).

4.kat icin:
1 poset krem santi,
1 su bardagi sut.

uzeri icin:
bir kac kasik hindistan cevizi( baska seylerlede susleyebilirsiniz)

YAPILISI: Birinci kat oncelikle tencereye yagi alip eritin uzerine unu koyup iyice kavurun. Kavrulan una sekerini ve sutunu ilave edip muhallebi kivamina gelene kadar pisirin. Pisen ve iliyan muhallebiye vanilyasini ve toz krem santisini dokup bes dakika cirpin. Tepsinize ilk kat olarak dokup sogumaya birakin. Uzerine toz haline getirdiginiz biskuvileri dokun. Uzuncu kat malzemelerini visne taneleri haric pisirin. En son altini kapatmadan visneleyini ekleyip bir iki tasim kaynattiktan sonra kapatin ve ilimaya birakin. Sicak sekilde tatlinin uzerine sakin dokmeyin. Iliyan visneli harci ucuncu kat olarak dokup dolabta sogutun. Servis yapmadan once yada tatliniz iyice soguduktan sonra krem santisini sutuyle cirpip her yerine surun. Uzerini hindistan ceviziyle susleyip soguk servis yapin.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder