28 Ekim 2011 Cuma

Kabakli Borek

Sevgili annemin yaptigi bir borektir bu aklimda kaldigi kadariyla bende yapiyor ve sevdiklerimle paylasiyorum. Umarim sizlerde begenirsiniz...

MALZEMELER
5 adet yufka,
3 adet yumurta,
1 su bardagi yogurt,
1 su bardagi siviyag,
1 su bardagi sut,
1 tatli kasigi tuz.

Ic harci icin:
3 adet rendelenmis kabak( rendelendikten sonra suyunu iyice sikin),
1 adet rendelenmis sogan( ayni sekilde kabak gibi suyunu sikin ben ikisini bir karistirip o sekilde sikiliyorum daha kolay oluyor),
bir kase kasar peyniri,
bir tutam dereotu,
1 yemek kasigi tereyagi( kucuk kup seklinde kesilmis),
tuz,
karabiber,
kirmizi biber.

Uzeri icin:
istege gore corekotu.

YAPILISI: Boregin ic malzemesi yukardada belirttigim gibi rendelenip birlikte suyu sikilir ve kasar peyniri,tuz.karabiber,kirmizi biber ve dereotuyla karistirilir. Firin tepsisi yaglanip bir yufka tum sekilde serilir. Baska bir yerde boregin harc malzemeleri karistirilir ve birinci yufkanin uzerine kenarlari dahil heryerini islaticak sekilde  harctan dokulur. Ucuncu kata gelene kadar yufkalari elinizle kopararak serebilirsiniz. Boregin ic malzemesini koyucaginiz kat haric diger katlar harcla islatilir. Ben ucuncu katta boregin harcini yayip uzerine kup sekilde kesilmis tereyagini koydum. Diger kalan iki yufkayida  onceki katlar gibi boregin uzerine harcla islatarak kapatip  bir bicakla kesilir. Kalan harc heryerine dokulup corek otu serpilir ve onceden isitilmis 180-200 derecede kizarana kadar pisirilir.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder