6 Temmuz 2012 Cuma

Sutlu Tavuk

Herkesin annesi cok degerlidir ve yaptigi yemekler hayati boyunca aklindan cikmaz. Benim annemde benim icin cok degerli. Bizleri buyuturken ki itinasini simdi kendimde goremiyorum. Her yaptigi guzel olurdu annemin tatli olurdu:).
Dogumumda yanimda bir ay bana yardim etti ve bizi yine o kucuklukteki gibi besledi durdu. Taaa ozaman yaptigi bu guzel yemegin tarifini simdi yazmak nasip oldu. Canim annecigim seni cok seviyorum ve cok ozluyorum...........
Aglamaya gecmeden hemen tarifimi vereyim:)

  • MALZEMELER
  • 6 adet tavuk budu,
  • 1 su bardagi sut,
  • 2-3 yemek kasigi siviyag ( cogaltmak size kalmis annem hafif oluyor dedigi icin ben 2-3 kasik koydum),
  • tuz,
  • karabiber,
  • kekik,
  • 2 dis sarimsak rendesi ( rendenin kucuk tarafiyla),
  • 1 yemek kasigi salca ( ben biber kullandim domatesde olur).

  • YAPILISI
  • Sut, siviyag, sarimsak , salca ve baharatlar karistirilip bir sos yapilir.
  • tavuk butlari yikanip bu sosa yatirilir.
  • dolapta bir saat kadar dinlendirdikten sonra onceden isitilmis 200 derecelik firinda nar gibi kizarana kadar pisirilir.
  • uzun sure sosda bekletirseniz daha lezzetli oluyor.
  •  
    Afiyet Olsun:)
    Kevser KURU

2 yorum: