27 Temmuz 2012 Cuma

Kabakli Sutlu Muhallebi Tatlisi

    Yapimi kolay hafif bir tatli tarifi vermek istiyorum. Ama oncelikle belirtmeliyim ki en ustteki ucuncu katina yumurta aki kopurtup koyma yerine krem santi kullandim. Evimdeki robotum yumurtayi kopurtmediginden yapamadigim bu islemi sizler mikserle gonul rahatligiyla yapabilirsiniz:). Tarifim Teyzem'e ait.......


  • MALZEMELER
  • Birinci kat icin:
  • 1 kg balkabagi ( burdakiler butternut squash olarak bulabilirler),
  • 2 su bardagi seker,
  • 2-3 adet tane karanfil ( tarifte yoktu ama ben ekledim),
  • 1 su bardagi ceviz ( elde dogranmis).
  • Muhallebili kati icin:
  • 1 litre sut,
  • 100 gram tereyagi,
  • 1 su bardagindan bir parmak eksik un,
  • 1 su bardagi seker,
  • 3 yumurta sarisi,
  • bir kac tane damla sakizi ( yoksa 2 paket vanilya).
  • En ust kati icin:
  • 3 yumurta aki,
  • 3 yemek kasigi pudra sekeri ,
  • bir cimdik tuz.
  •  YAPILISI
  • Kabaklar soyulup seker ve karanfille iyice yumusayana kadar pisirilir ( kalmis yada yaparken cok yumusamis kabak tatliniz varsa onuda kullanabilirsiniz, ayrica kabaginiz cok kuru ve sulanmadiysa yarim cay bardagi su ilavesiyle pisirmenizi tavsiye ederim benim kabagim cok sulandi gerek kalmadi),
  • Pisen kabaklar sogutulur , karanfilleri cikartilir.
  • Muhallebisi icin tencereye yag alinip eritilir. Uzerine damla sakizlari konulur iyice eriyince unu eklenir ve karistirilir.
  • Seker ve sutude konulup karistirilir, yumurta sarilarida eklenip devamli karistirarak pisirilir.
  • Pisen muhallebi hafif ilidiktan sonra 5-10 dakika arasi mikserlenir.
  • Kare bir borcama ( yada istediginiz bir borcama) kabaklar ezilerek konur ( benim kabagim cok sulandigindan yarim su bardagi sekerli suyunu aldim cok yumusak olmasin diye).
  • Kabaklarin uzerine elde dogranmis ceviz serpilir.
  • Muhallebiside dokulur  ve iyice sogutulur.
  • Son olarak yumurta aklari bir cimdik tuzla kopurtulur. Hafif kopurmeye baslayinca pudra sekeri eklenip iyice tabagi ters cevirdiginizde dusmeyecek sekilde bir kopuk elde edilir.
  • Bir yemek kasigiyla muhallebinin uzerine ezmeden surulur ve onceden isitilmis 200 derecede 10 dakika pisirilir. Bu isleme cok dikkat etmeniz gerekli hemen yanabiliyor.
  • Ben yumurta akini kopurtme islemini el blendiriyla yapamayinca solugu iki poset krem santiyi 1 su bardagi sutle cirpip koymada buldum:).
  • Tatlimizi iyice soguttuktan sonra iftarlarimizda, gunlerimizde servise sunuyoruz:).

Afiyet Olsun:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder