8 Temmuz 2012 Pazar

Tavuklu Guvec

       Biricik anneannemden ogrendigim tavuklu yemeklerin sayisini bilmiyorum:). Tavuklu nohut, kurufasulye, taze fasulye gibi yaptigi bir cok cesit  var. Hastaligindan dolayi bu sekilde yapiyor olsada benim daha cok hosuma gidiyor ve bende evde kendi cekirdek aileme tavukla pisiriyorum.  Daha saglikli oldugu konusundada suphem yok. Sizlerde yaz aylarinda olmamiz hasebiyle yemeklerinizde beyaz eti tercih edebilirsiniz. Boylelikle yemeklerden sonra insanin uzerine coken o agirlik bir nebzede olsa hafifleyecektir. Sizlere saglikli bir yaz diliyorum ve tarifime geciyorum:)....

  • MALZEMELER
  • 6 adet uzun patlican ( uzun sekilde dogranmis ve tuzlu suya bastirilmis),
  • 300 gram kemiksiz tavuk eti ( kup kup dogranmis),
  • 1 adet sogan ( yemeklik dogranmis),
  • 3-4 adet yesil sivri biber (yemeklik dogranmis ),
  • 4-5 adet domates ( kabuklari soyulmus ve kup kup dogranmis),
  • 8-9 dis sarimsak ( kucuk bir bas da konulabilir),
  • 1 yemek kasigi salca ( biber salcasi kullandim)
  • 1 tatli kasigi domates salcasi,
  • 1 cay bardagi su,
  • tuz,
  • karabiber,
  • istege gore kirmizibiber.
  • YAPILISI
  • Tencereye siviyag ve tavuklar alinir kavrulur.
  • Uzerine sogani ve biberin yarisi konur.
  • Salcasi ve suyun icinde ki patlicanlar sikilarak tencereye eklenir.
  • Patlicanlarin uzerine kalan biberler, sarimsaklar ve domates eklenir.
  • En ustune su ile salca tuz ve karabiberle karistirilip dokulur.
  • Kisik ateste patlicanlar hafif yumusayana kadar pisirilir.
  • Sicak sicak yaninda pilav ve cacikla yenir:)

Afiyet Olsun:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder