7 Ekim 2011 Cuma

Arnavut Cigeri

Iki gun once guzel bir arnavut cigeriyle midemi costurdum:). Sakatati cok sevmesemde cigerin yeri farkli benim icin cok sik olmamak sartiyla arada bir kendimi simartiyorum. Fotografta cigerlerim yanmis gibi gorunuyor olsada oyle degillerdi gayet yumusak ve kivaminda pismislerdi. Tarifimiz soyle....

MALZEMELER
500 gram kuzu cigeri,
1 kase un,
tuz,
karabiber,
toz kirmizi biber,
bir cimdik kimyon( baharatlari degistirmek sizin zevkinize kalmis)
1 adet kuru sogan( kirmizi sogani tercih edebilirsiniz ama benim gibi evinizde kalmamis olursa beyazda yakisiyor:),
2 adet patates( kup kup dogranmis ve kizartilmis),
3-4 adet sivri yesil biber( kizartilmis),
bir tutam dogranmis maydanoz.

YAPILISI: Ciger guzelce ayiklanip dogranir ve bir suzekde tum kani suzdurulur. Unun icine baharatlari katilir suzulen temizlenmis cigerler una bulanip daha buyuk bir suzekde unlarin fazlasi alinir. Kizgin yagda hizlica kizartilir. Hizlica kizartin dedim cunki cigerler yagda fazla kalirsa sertlesirler. Kizartilan cigerler patates ve yesil biberle karistirilir. Ince dogranmis sogan ve maydanozla suslenir servis edilir. Isterseniz uzerine limonlada cok guzel oluyor.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder