7 Ekim 2011 Cuma

Kozlenmis Patlican Salatasi

Bircok arkadasim bende ozel  olarak salata tariflerini cogaltmam hususunda istekde bulundular. Bende buna binaen yapabildigim kadar salata yapip paylasmayi dusunuyorum. Bu benim cok sevdigim salatalardan bir tanesi ( senin sevmedigin bir sey varmi diyebilirsiniz evet yokk:)) , zeytinyagli yemek olarak bile sunulabilir.
Tarifimize gecelim.

MALZEMELER
5 adet tombul patlican,
yarim cay bardagi siviyag,
1 adet iri kuru sogan( yemeklik dogranmis),
4-5 adet sivri yesil biber,
2 adet kozlenmis kirmizi biber( bu tamamen tercihe kalmis ben kirmizi biberi cok sevdigimden koydum),
2-3 adet orta boy domates,
yarim bas sarimsak( buyuklugune gore degisiyor ben buyuk 5-6 dis kullandim),
yarim demet maydanoz,
1 yemek kasigi seker,
tuz,
karabiber,
kirmizi biber.

YAPILISI: Patlicanlar guzelce kozlenir soyulur ve limonlu suda bekletilir. Bir tencerede sirasiyla yag,sogan,biberler,domates ve sarimsak guzelce kavrulur. Suyunu suzup kucuk kucuk dogradiginiz patlicanlar sosa eklenir baharatlari,maydanozu ve sekeri katilir alti kapatilir sogumaya birakilir. Arzu ederseniz soguk olarak yada sicak olarak servis yapabilirsiniz. Her iki turlude cok guzel oluyor.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder