18 Ekim 2011 Salı

Gevrek Kurabiye

Biricik ve becerikli teyzemin ( hulyalilezzetler.blogspot.com) bu tarifini yapmaktan her zaman cok hoslanirim. Bu kurabiyenin ozelligi cok uzun sure yaklasik bir ay kadar tazeligini yitirmemesi. Sizde aniden gelen misafirleriniz icin onceden  yapilmis ama taptazecik bu kurabiyelerden isterseniz tarif  size gore derim:). Tarifimiz su sekilde.

MALZEMELER
100 gram tereyagi yada margarin( oda sicakliginda),
1 cay bardagi zeytinyagi (  sizma zeytinyagiyla daha guzel oluyor cok kez denedim ve gordum:) zeytinyaginiz yoksa siviyagi koyabilirsiniz),
yarim cay bardagi elma sirkesi,
1 yumurta sarisi icine aki disina( ben disinada yumurta sarisi kullandim),
1 tatli kasigi seker,
1 tatli kasigi tuz,
1 tatli kasigi mahlep ( arzuya gore),
1 paket kabartma tozu,
aldigi kadar un.

Uzeri icin:
1 tabak kavrulmus susam.(ben susam kullanmadim onun yerine bir yumurta sarisida disina surdum o sekildede yapabilirsiniz )

YAPILISI: Oncelikle yagi,sirkeyi,sekeri,mahlebi, yumurtayi ve tuzunu karistiriyoruz. Sonra unu ve kabartma tozunu ekleyip ele yapismayacak kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde ediyoruz. Hamurumuzu yogurduktan sonra yarim saat kadar buzdolabinda bekletiyoruz. Buzdolabindan cikardiktan sonra istedigimiz sekili verip susamli istiyorsak once yumurta akina sonra susama batirip yaglanmis tepsiye diziyoruz. Susamsiz yapmak isterseniz benim gibi sekil verip tepsiye dizdikten sonra uzerlerine bir yumurta sarisi surup onceden isitilmis 170 derecelik firinda uzerleri kizarana kadar pisiriyoruz.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder