5 Aralık 2011 Pazartesi

Patatesli Tuzlu Kek

Tuzlu kek tarifleri tatliya nazaran her zaman daha azdir. Patatesli bu keki annem cok yapardi. Icine koyacaginiz farkli malzemelerle her seferinde farkli bir tuzlu keke kavusuyorsunuz. Ben bazen sucuk.sosis,salam bazen uzerine kasar,domates yada biberlede yapabiliyorum. Bugunki vericegim tarif peynirli ve dereotlu. Sizde hayal dunyanizdaki farki malzemelerle guzel kekler yapabilirsiniz. Listemize gecersek soyle siralayabiliriz.

MALZEMELER( kare yada dikdortgen borcam icin)
3 adet orta boy patates( minik kupler halinde dogranmis),
1 adet kuru sogan( yemeklik dogranmis),
3 adet yumurta,
1 su bardagi siviyag,
1 su bardagi yogurt,
tuz(tuzotta koyabilirsiniz),
karabiber,
1 tatli kasigi reyhan,
1 tali kasigi kekik,
1 cay kasigi kirmizibiber,
arzuya gore istediginiz farkli baharatlarda olabilir,
2 su bardagi un,
1 paket kabartma tozu,
bir tutam dereotu( maydanozda kullanabilirsiniz),
1 su bardagi kadar beyaz peynir(kup seklinde dogranmis).

YAPILISI: Kup kup dogranmis patates ve sogani karistirin . Yumurtasini ,yagini ve siviyagini ekleyin. Kalan diger malzemelerinide ekleyip yaglanmis firin tepsisine dokun. Onceden isitilmis 180 derecelik firinda iyice kizarana kadar pisirin. Ister sicak ister soguk servis yapabilirsiniz.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

6 yorum:

  1. sevgili arkdaşım ellerine sağlık benimde farklı bir sunum için başvurduğum sık bir alternatif tuzlu kek.olmazsa olmazım ise toz kırmızı biber.taze maydonoz ve dere otuda çok yakışıyor.bu sefer yaptığımda 3/1 oranında kepekli un kullanmayı düşünüyorum bakalım nasıl olacak:)
    süheyla

    YanıtlaSil
  2. Evet canim yukardada dedigim gibi ruh halime gore maydanozlu,sosisli,sucuklu her sekilde yapilabiliyor inanki. Eminim kepekli unlada cok farkli ve guzel olur:))

    YanıtlaSil
  3. tuğba kaplan10 Ocak 2012 13:45

    patatesli kekin bir çok tarifini denedim anneminde meşhur bir tarifi var.. ama google a yazıp farklı var mı diye baktım bundaki baharat çeşitliliği cezbetti sonra adınızı soyadınızı gördüm birde yurtdışında yaşadığınızı, aa dedim bizim semra nın ablası, daha bir cazip geldi tarif;). haberim olsaydı önceden takip ederdim.. bu akşam deneyeceğim sonucu bildiririm inş

    YanıtlaSil
  4. Evet semranin ablasiyim:)) ins denediginizde begenirsiniz,yorumlarinizi bekliyecegim......

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. tuğba kaplan12 Ocak 2012 10:14

    kek nefis oldu... iki kişiyiz, yarısı bitti düşünün :)
    teşekkürler kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet bal, seker olsun canim:)) biraz gec oldu ama cevabim :)...

      Sil