5 Aralık 2011 Pazartesi

Nohutlu Pilav

Pilavlar turk mutfagimizin vazgecilmezlerindendir. Helede tavuk yada et suyuyla yapilirsa nasil bir lezzete ulastigini benim gibi sizde tahmin edersiniz. Ben kucuk bir kizim olmasi sebebiyle her yaptigim pilavi tavuk yada et suyuyla yapiyorum ki besleyici lezzetli bir pilav olsun. Ne kadar minik olsada cocuklarinda bir damak tadi oldugunu unutmayalim degilmi:)). Her lokmasinda ellerini mmmm diye yaparak pilav yiyen kizimi gormek beni cok sevindiriyor:)) .Lafi fazla uzatmadan pilavimin tarifine geceyim.

MALZEMELER
2 su bardagi pirinc(ilik suya islanmis,ben islarken bir tatli kasigi seker ve bir tatli kasigi tuzla isliyorum),
1 yemek kasigi tereyagi,
2 yemek kasigi siviyag,
3 su bardagi tavuk yada et suyu,
yarim su bardagindan bir parmak fazla haslanmis nohut,
tuz.

YAPILISI: Yaglari tencereye alip eritiyoruz. Onceden islanmis ve yikanmis pirinclerimizi yagin icine alip kavuruyoruz. Kavurdugumuz pirinclerimize tuzunu ekleyip nohutlarinida ekleyip suyunu veriyoruz( su ayari pirincinizin cekme derecesine gore degisir unutmayin). Kisik ateste iyice suyunu cekip goz goz olana kadar pisiriyoruz. Pisen pilavimizi uzerine bir bez yada havlu pecete sererek dinlendiriyoruz.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder