28 Aralık 2011 Çarşamba

Kilis Tava

 Yine uzun bir aradan sonra firsatini bulup yapmis oldugum yemeklerden bir kacini paylasmak istedim:). Kilis Tava normalde firinda pisen ve herkesin tadmasi gereken bir yemek diye dusunuyorum. Davet sofralarinizda yuz agartici bir yemek olarak sizi cok mutlu edebilir. Kilis Tavayi patlican yada patatesle yapabilirsiniz. Ben bugun patatesli tarifini vericegim. Malzemelerimize gecersek soyle....

MALZEMELER
1 kg kiyma ( orta yagli ,orjinalinde satir kiymasi kullanilir ama ben  normal kiyma kullandim),
2-3 adet buyuk sogan ( rendelenmis),
3-4 adet sarimsak ( rendelenmis),
tuz,
karabiber,
kirmizi biber,
bir demet maydanoz ( demetin buyuklugune gore degisir),
5-6 adet patates ( yuvarlak orta kalinlikta kesilmis),
3-4 adet domates,
2-3 adet sivri biber.
YAPILISI: Kiymayi rendelenmis sogan , sarimsak, baharatlar ve maydanozla guzelce yogurun. Buyukce bir tepsinin dibine orta kalinlikta yuvarlak sekilde kestiginiz patatesleri dizin. Uzerine yogurdugunuz harci yayip elinizle duzeltin. Firina vermeden once domates ve sivribiberle susleyip aluminyum bir folyoyla uzerini kapatin. Onceden isitilmis 200 derecelik firinda yarim saat pisirin. Sonrasinda uzerini acip iyice kizarana kadar pisirmeye devam edin. Pisen tavanizi firindan alip sicak servis yapin.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder