2 Haziran 2011 Perşembe

Zeytinyagli Tazefasulye

Ohh soyle mis gibi bir zeytinyagliya kim hayir derki.Ben yaz aylarinda genellikle zeytinyagli yemeden taraftarim hafifligi acisindan.Yanliz her bolgenin zeytinyagli yapma sekli degisiyor.Mesela egede ve istanbulda sade yapilirken dogu'ya kaydigimizda buna domates salcasi yada biber salcasi eklenerek renklendigini goruyoruz.Ben Istanbul'da buyumeme ragmen annemin hic bir zaman zeytinyaglilari sade olarak yaptigini gormedim bu tadinin kotu oldugundan kaynaklanan bir sey degil kimse yanlis anlamasin sadece yoresel olarak oyle alistigi icin bizide o sekilde buyuttu.Bende kendi cocuklarimi o damak tadiyla buyutuyorum.Tarifimiz soyle.

MALZEMELER
2 adet sogan
1 kg tazefasulye(maalesef bulundugum yerde tazesinin bulmak cok zor oldugundan ben dondurulmus kullaniyorum)
5 adet kabuklari soyulmus buyuk domates,
2 dis sarimsak,
1 yemek kasigi domates yada biber salcasi,
1 cay bardagi siviyag yada zeytinyagi(fazla olur diye dusunmeyin kesinlikle oyle olmuyor:),
1 yemek kasigi seker,
tuz,
karabiber.

YAPILISI
Fasulyeniz taze ise ayiklayip yikanir.Bir tencereye once yag sonra yemeklik dogranmis soganlar alinir.Hafif kavrulduktan sonra fasulyesi eklenir.Fasulyenin rengi  dondugunde salcasi,tuzu,sarimsagi ve karabiberi eklenir.Son olarak domatesleri dogranir.Uzerine sekeri ve tuzu katilip kisik ateste pismeye birakilir.Yanliz ben dondurulmus fasulye kullandigimdan ayriyeten su ilave etmiyorum siz fasulyenize gore belki 1 cay bardagi suda ekleyebilirsiniz.Pisen fasulye bir buyuk kaseye yada borcama alinip sogutulur.Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder