3 Haziran 2011 Cuma

Marine Edilmis Tavuk

 Tavuk her yonden cok cesit yapabileceginiz bir et turu.Ben yemegini,krebini,pilavini,mantisini kisacasi her turlusunu seviyorum.Ileriki zamanlarda tavukla yaptigim tarifleri bol bol vermek istiyorum.Cocuklar icinde besleyici oldugunu dusundugumden haftada bir kac kez yaparim:)Bu yemegi misafirlerim icin bir gun oncesinden marine ettim.Ertesi gunde kisik firinda uzunca bir sure pisirdim boylelikle tavugum ayni tandirda pismis gibi oldu.Yiyen herkes cok begendi.Resimleri istedigim gibi olmasada paylasmak istedim.Tarifimiz soyle.

MALZEMELER(8 kisilik)
6 tane kemigi cikarilmis kalcali tavuk(tavugun ve sosun miktarini siz kendi olculerinize gore ayarlayabilirsiniz)
1 su bardagi krema,(krema agir olur kullanmam derseniz yogurtta koyabilirsiniz)
1 su bardagi su,
1 yemek kasigi biber salcasi,
1 yemek kasigi domates salcasi,
1 yemek kasigi siviyag,
1 tatli kasigi reyhan,
1 tatli kasigi kori,
1 cay kasigi kirmizi biber,
1 cay kasigi karabiber,
tuz.

YAPILISI
Bir kapta tavuk haric tum malzemeler guzelce karistirilir.Icine tavugu eklenir.Buyuk bir borcamda uzerini strec film ile kapatip buzdolabinda bir gece marine edilir.Ertesi gun tavuklar bir tepsiye guzelce dizilir.Uzerine sosu dokulur.Eger tavuk sosu iyice cekmisse birazda su eklenip firina verilir,su eklemezseniz tavuklar tepsiye yapisabilir.Sosu ne kadar cekmisse ona gore goz karari suyunu ayarlayabilirsiniz.Oncelikle 1,5 saat uzerine folyo orterek kisik firinda pisirilir(ben 150 derecede pisirdim)Sonra folyo alinip bir saate yakin pismeye devam edilir.Bir yarim saatte 200 derecede kizarana kadar tuttuktan sonra firindan alinir.Guzel bir pilav esliginde lime lime pismis tavugunuzu yiyebilirsiniz.Ben bu kadar uzun sure pisirmek istemiyorum diyenler 200 derecede once uzerini kapatip biraz pistikten sonra folyoyu acarak 45 dak. yada 1 saatte pisirebilirler.Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder