11 Haziran 2011 Cumartesi

Murdum Erikli Turta

 Murdum eriginin hem rengini hemde lezzetini cok severim.Bu turtayi oktay ustadan almis ve denemistim basarili bir sonuc elde edince sizinlede paylasmak istedim.Klasik turtalarda olmayan sufleyi andiran hos bir kremasi var.Pistikten sonra hemen keserseniz bir selale misali akiyor ama benim tavsiyem pisen turtanizi iyice sogutup sonra kesmenizdir.Boylelikle daha yogun bir krema elde ediceksiniz.Ben yaninda bir kasik krema(clottered cream)ile servis yaptim.Ama siz guzel bir dondurmaylada tadabilirsiniz bence cokda hos olur.Tarifimiz soyle;

MALZEMELER
HAMURU ICIN
150 gram tereyagi yada margarin,
2 yumurta,
1 su bardagi pudra sekeri,
2 yemek kasigi toz findik(ben 3 yemek kasigi toz badem tercih ettim),
1 paket kabartma tozu,
1 limon kabugu rendesi(tarifte yoktu ama ben limonu cok sevdigimden kullandim)
aldigi kadar un,


 KREMASI ICIN
125 gram tereyagi yada margarin,
1,5 su bardagi pudra sekeri,
2 yumurta,
1 su bardagi un,
1 su bardagi toz findik(ben icinede badem kullandim),

UZERI ICIN
Murdum erigi.

YAPILISI

Oncelikle hamuru icin karistirma kabina un,pudra sekeri,kabartma tozu ve toz findigi alip karistirin.Ortasini acarak yumurta ve tereyagini koyup  yogurmaya baslayin.Kulak memesinden yumusak bir kivamda hamur elde edin.Bu hamuru tart kalibiniza kenarlari yukarida ici havuz  olucak sekilde yerlestirin.Baska bir yerde krema malzemelerini iyice cirpip hamurun uzerine yayin.Son olarak murdum eriklerini ortadan ikiye kesip kremanin uzerine dizin ve onceden isitilmis 180 derecede uzeri kizarana kadar pisirin.

AFIYET OLSUN
Kevser KURU..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder