21 Haziran 2011 Salı

Firinda Kofte Patates

 Birazda yemek tarifi vereyim derken aklima iki gun once yapip resimlerini cektigim kofte patates geldi.Bu yemegi davet sofralarinizdada kolaylikla yapabilirsiniz.Cok agir olmayan bir yemek oldugu icinde yaz aylarinda bile tercih edilebilir.Tarifimiz ise soyle

MALZEMELER(4-5 kisilik)
500 gram orta yagli kiyma,
1 sogan,
galeta unu veya bir kac dilim ekmek,
yarim demet maydanoz,
tuz,(lezzet tuzuda cok yakisiyor)
karabiber,
kirmizi biber,
kekik,(baharatlar tamamen sizin insiyatifinizde degisebilir yada farkli kullanilabilir)
istege gore kofte harcida kullanilabilir(ben dogal olmasi acisindan kendim baharat kullanarak yogurdum)
yogurmak icin az su,
3-4 adet orta boy patates,
2-3 adet sivri yesil biber,
2 adet domates,

SOSU ICIN
1 yemek kasigi biber salcasi,
1 tatli kasigi domates salcasi,
kekik,
tuz,
siviyag,
salcayi acmak icin su.
YAPILISI
Bir borcamin icine aldiginiz kiymaya soganini rendeleyin.Uzerine tum baharatlarini,galeta ununu yada onceden islatip suyunu siktiginiz bir kac dilim ekmeginizi,maydanozunuzu ve az bir suyunuzu alip koftenizi iyice yogurun.Yogurdugunuz koftelerinize istediginiz sekili verip bir tabaga dizin.Diger taraftan soyup halka biciminde dogradiginiz patatesleri bir kofte bir patates seklinde borcaminiza siralayin.Bir kasede sos malzemelerinin hepsini karistirip koftelerin uzerine dokun.En ustunede dogradiginiz domatesleri ve sivri biberleri yerlestirip onceden isitilmis firinda iyice pisirin.Ben oncelikle uzerini folyoyla kapatip 45 dakika kadar pisiriyorum sonrasinda folyoyu alip iyice kizarmalari icin biraz daha bekletiyorum.Pisen yemeginizi bir pilav esliginde sunabilirsiniz.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder