2 Haziran 2011 Perşembe

Mercimek Corbasi

Iki gun once yemege misafirlerim vardi,boylelikle bir suru cesit yapmis oldum.Bunlari teker teker yayinlamayi dusunuyorum Allah(c.c) kismet ederse.Ilk tarifim mercimek corbasi.Bizim ailede mercimek corbasini sevmeyen ve guzel yapmayan yoktur.Canim anneannem ve biricik teyzem bizden farkli olarak pisirdikten sonra terbiyesi icin bir kasik un kavururlar.Annem ve ben ise genellikle un kavurmadan uzerine nane yakarak yapariz.Tabi anneannemin ve teyzemin corbasinin lezzetine diyecek hic lafim yok cunki ben onlarin ellerine su bile dokemem.Teyzem o kadar maharetlidir ki bizim ailede ilk akliniza gelen asci kimdir derseniz teyzem derim.Hem yemek pisirmesiyle hemde sunumuyla uzerine yoktur.Zaten teyzeminde bir blogu var(hulyalilezzetler.blogspot.com) orada hatirladigim kadariyla kendi yaptigi usulde mercimek corbasini yayinlamisti:).Simdi gelelim bizim tarifimize.

MALZEMELER(8 kisilik)
2 su bar mercimek,
2 su bardagi tavuk yada et suyu arzunuza gore,
1 cay kasgi kimyon,
1 adet sogan,
tuz,
karabiber,

UZERI ICIN
1 yemek kasigi tereyagi,
1 yemek kasigi siviyag,
nane,(istege gore)
kirmizi biber(istege gore)
bir kac dilim limon,
YAPILISI
Mercimekler ayiklanip yikandiktan sonra dudukluye alinir,sogani,tavuk suyu,normal su tuz,kimyon ve karabiber esliginde 20 dakika pisirilir.Pisen mercimekler guzelce el blendirindan gecirilir.Son olarak yag yakilip istenirse sade uzerine dokulur yada nane ve kirmizi biber eklenip soyle bir cevrilip corbaya eklenir.Servis edilirken yanina limonda vermeyi unutmayin:)Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. tesekkurler kevsercim...ben sana ovguler yazacagima sen yazmissin sagol canim benim.bu arada bulamiyorum seni nerelerdesin.

    YanıtlaSil
  2. Est teyze'cim az bile soyledim inanki.

    YanıtlaSil