29 Mayıs 2011 Pazar

Cilekli Cheescake (Peykek)

Bir kac hafta once arkadaslarimi agirladim. Yaz mevsiminde olmamiz hasebiyle yerken icimizi ferahlatan yedikce yeme istegi doguran cilekli bir cheescake(peykek) yaptim. Tahmin edildigi uzere arkadaslarimin cogu tarifini istedi. Tarifi herkese yazip veremeyecegimden burada yayinlama karari aldim. Eminim ki goren arkadaslarim buna cok sevinicektir:) Ben cilek ve limon ikilisine bayiliyorum o yuzden bu tarifte bolca limon goruceksiniz sasirmayin. Size simdiden kolay gelsin diyor sozu fazla uzatmadan tarifine geciyorum.

MALZEMELER (12 kisilik)
1 paket digestive biskuvi(eti burcak)
1 limon kabugu,
2 yemek kasigi toz seker,
1 cay kasigi sivi vanilya(yoksa toz halindekide kullanilabilir),
100 gram eritilmis tereyag yada margarin(kati yag sevmeyenler siviyagda kullanabilir),

ARA KATI ICIN
1 paket philedelphia peynir 200 gr(labne peyniri),
1 su bardagindan bir parmak eksik pudra sekeri(seker miktarini damak tadiniza gore cogaltabilirsiniz),
1 limon kabugu,
yarim limon suyu,
1 tatli kasigi sivi vanilya(yada toz),
yarim su bardagi double cream(krema),

USTU ICIN
1 buyuk kase cilek,
yarim su bardagi pudra sekeri(seker miktari istege gore ayarlanabilir ben biraz fazla seker koyuyorum),
2 yemek kasigi misir nisastasi,
2 yemek kasigi su,(nisastayi acmak icin)
yarim limon kabugu,
bir kac damla limon suyu.

YAPILISI
Digestive biskuvileri robottan gecirip un haline getirin. Icine eritilmis ve sogutulmus yagi, sekerini, limon kabugunu, vanilyasini koyup iyice yogurun eger hala biskuvi birbirine karismamis dokuluyorsa yagi az demektir. Bir kac yemek kasigi siviyagla toparlaybilirsiniz buda benden size bir puf noktasi:). Biskuvileri avucunuzun  iciyle tepsiye iyice bastirin vedolaba dinlenmeye kaldirin.
Ara kati icin once peyniri ve sekeri cirpin. Sonra limon kabugunu,vanilyasini,kremasini ekleyip kivamina bakin eger cok kati ise burda da yardiminiza sut kosacaktir. Her krema farkli katilik verdiginden kesin konusamiyorum. Limon suyunuda ekleyip peynirli karisimi  biskuvilerin uzerine dokun. Dolapta iyice sogumaya birakin. En ust cilekli kati icin ise cilegi ve sekeri blendirdan gecirip kucuk bir tencereye alin. Kisik ateste dibini tutturmadan pisirmeye baslayin, diger tarafta nisastayi su ile iyice karistirarak acin. Cilek kaynamaya yakin bir kasik sicak karisimdan alip nisastaya katin ve birden hepsini sosa dokup iyice pisirin. Son olarak limon kabugunu ve suyunuda ekleyip bir tabaga alin ve iyice sogumaya birakin. Soguyan cilekli sosu dolabda dinlendirdigimiz peynir katinin uzerine dokup tekrar dolaba kaldirin. Bu cheescake(peykeki) bir gun onceden yapmaniz daha guzel sonuc almanizi saglayacaktir. Servis yaparken suslemek sizin zevkinize kalmis ben cilek ve antep fistigiyla susledim. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder