2 Haziran 2011 Perşembe

Antep Katmeri

 Agizlara layik citir citir bir Antep Katmeri yapayim istedim.Eger sizde bu muhtesem lezzetden payiniza duseni almak isterseniz hemen mutfaga gecebilirsiniz:)Bu tatli normalde hamur yogurulup elde acilmasiyla ve icine sut kaymagi konulmasiyla meshurdur.Tabiki icine ve uzerine serpilmis bolca antep fistigiylada.Ben katmerimi hazir satilan baklavalik yufkayla denedim ve sonuc gercekten muhtesemdi.Esimin  ve misafirlerimin begenisiylede tarifini herkesle paylasmak istedim.Cok basit ama damaklarda uzun yillarca tad birakicak bu lezzet icin tarifimiz soyle.

MALZEMELER(8 kisilik)
8 adet baklava yufkasi( benim kullandigimin bir tanesi dikdortgen borcam buyuklugundeydi),
her yufkaya 2 yemek kasigi seker,
2 yemek kasigi antep fistigi ve
2 yemek kasigi sutkaymagi(clottered cream burda olanlar icin:)
heryerine surmek icin eritilmis 100 gram tereyagi(isteyen siviyagda kullanabilir)

YAPILISI
Baklavalik yufkamizin birini alip duz bir zemine seriyoruz.Erittigimiz tereyayagindan yufkanin heryerine bir firca yardimiyla suruyoruz.Yufkanin ortasina kare bir sekilde 2 yemek kasigi sut kaymagi,uzerine 1 yemek kasigi antep fistigi ve heryerine gelicek sekildede 2 yemek kasigi sekerini serpiyoruz.Yufkanin once dikdortgen gelen kisimlarini ice dogru katlayip tekra yagliyoruz kenar bolumlerinede ayni islemi yaptiktan sonra dis yuzeylerinide yaglayip bir tavada iyice kizarana kadar pisiriyoruz.Zaten en fazla bir iki dakikada pisiyor.Bu islemi diger yufkalarin hepsine uygulayarak tum katmerlerimizi pisiriyoruz.Pisen katmerlerin uzerinede 1'er yemek kasigi antep fistiklarini serpip sicak sekilde servis ediyoruz.Bu tatlinin ozelligi sicak yenmesidir.Arzu ederseniz yanina iki top dondurmayla da sunabilirsiniz.Afiyet olsun..

2 yorum:

  1. Okurken bile insanın ağzı sulanıyor. Denemek istiyorum bu lezzetli ve kalorili :)) tatlıyı...

    YanıtlaSil
  2. Ins canim sevicegini umarim,helede senin ellerinden cikarsa bence dahada lezzetlenir lezzetcim benim:))

    YanıtlaSil