21 Haziran 2011 Salı

Sutlac

Sutlaci sevmiyeniniz varmidir bilmiyorum ama ben cok severim.Taa Osmanli'dan gunumuze kadar gelen sutlac farkli ve degisik malzemelerle yapilabiliyor.Kimisi icine yemis,damla sakizi ve nisasta kullaniyor.Kimide sade sut pirinc ve sekerden olusan ucluyle pisiyor.Benim bugun vericegim tarifte aynen bir onceki cumlemde dedigim gibi sut,pirinc ve sekerle yapiliyor.Tek puf noktasi kisik ateste  cokca karistirarak pisirilmesi.Ben sutlaci cok sevdigimizden bolca yaptim malzemelerini bir litre sute bir kahve fincani pirinc ve istediginiz olcude seker ilavesiyle siz de ayarlayabilirsiniz.Simdi tarifimize gecelim.

MALZEMELER(13-14 kase icin)
4 litre sut,
4 kahve fincani ayiklanip yikanmis pirinc,
2,5 su bardagi seker.

YAPILISI
Buyuk bir tencereye sutu alip iyice kaynatin.Kaynamis sute ayiklayip yikadiginiz pirinclerinizi alip kisik ateste sut yogunlasip pirincler yumusayana kadar pisirin.Pisen sutlaciniza son olarak damak tadiniza gore seker ilavesi yapin.Ve kaselere bosaltip dolabta sogutun.Soguyan sutlacinizi tarcin ile servis yapabilirsiniz.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder