15 Eylül 2011 Perşembe

Hindistan Cevizli Cikolatali Cheesecake(Peykek)

 Yaklasik 3 aylik bir aranin ardindan herkese merhabalar!!!!!.Insaallah benim oldugu kadar sizinde yaz tatiliniz dolu dolu gecmistir.Bu  yaz benim ve ailem icin yeniliklerle ve guzelliklerle doluydu.Dugunler,supriz gelismeler derken koca bir yazi ardimizda saglikla biraktik.Dilerim daha nice yazlari gormek hepimize nasip olur.Ben ilk tarifimi kiziminda israriyla cheesecake(peykek)ile acmak istedim.Bu cheesecake'i tamamen evdeki malzemelerimle uyarlama sekilde yaptim ,herhangi bir tarife uydugumu soyleyemem.Normalde cikolatayi cok sevmeme ragmen keklerin yada kurabiyelerin icinde yogunlukla kullanmam agir olmasin diye,yanliz bu tarife cok yakistigini ve hicde benim tahmin ettigim gibi agir olmadigini denedim ve gordum.Kizimda bende seve seve yedik sizlerde umarim begenirsiniz.Simdi tarifimize gecelim buyrun mutfaga:

MALZEMELER(8kisilik)
Tabani icin;
14-15 adet burcak biskuvi(ben digestive kullandim),
1 adet limon kabugu rendesi,
100 gram eritilmis margarin yada tereyagi,
2 yemek kasigi pudra sekeri(normal sekerlede yapabilirsiniz.

Cheesecake kati icin:
300 gram krem peynir(philadelphia kullandim),
300 gram normal cikolata(semi sweet),
200 gram krema(double cream),
yarim cay bardagi pudra sekeri(seker oranini kendi damak tadiniza gore degistirebilirsiniz)
1 tatli kasigi sivi vanilya(pakettekilerde olur)
yarim cay bardagi hindistan cevizi,
1limon kabugu rendesi(arzu ederseniz tum cheesecakede portakal kabugu rendeside kullanabilirsiniz cikolataya cok yakisiyor).

Yapilisi: Oncelikle biskuvileri un haline getirip seker,eritilmis tereyagi ve limon kabuguyla yoguruyoruz.Kelepceli bir kalibin dibine iyice bastirarak yerlestiriyoruz.Ust kremasi icin krem peyniri sekerle cirpiyoruz.Diger yanda benmari usulu cikolatamizi eritip sogutuyoruz(ben mikrodalga firini tercih ettim,yanliz cikolatanizi eritirken yakmamaya dikkat edin:).Karistirdigimiz peynirli karisima once kremayi(double cream),limon kabugunu ve vanilyayi ekliyoruz.Eger kremayla cok agir olur yada kremanin kivami nasil olur baska ne tercih edebilirim derseniz iki poset krem santiyi(sade,yada cikolatali)bir su bardagi sutle cirpip krema yerinede kullanabilirsiniz.En son olarakda eritilmis cikolataya hindistan cevizini ekleyip peynirli karisima dokuyoruz.Iyice karistirdiktan sonra biskuvinin uzerine dokup dolabta bir kac saat bekletiyoruz.(bir gece beklerse kivami daha guzel oluyor belirtmeden gecemiyecegim)Ben servis yaparken uzerine hindistan cevizi serpip rafaello cikolatalarla susledim,siz zevkinize gore sevdiginiz malzemelerle susleyip servis yapabilirsiniz.Yapimi cok kolay ve kisa suruyor denemenizi tavsiye ederim.

Afiyet olsun:)
Kevser KURU




2 yorum:

  1. CAnimmm harikaa gorunuyorrrrr. Dokturmussun yine:) Ellerinee saglikkk. Cikolatalisi da enfes olmustur. Dedigin gibi portakal kabugu da cok yakisir..:)

    YanıtlaSil
  2. Ay o kadar sevindim ki seni gordugume cok ozledim seni nazik yorumun icinde cok tesekkur ederim pitircigim benim:))

    YanıtlaSil