22 Eylül 2011 Perşembe

Un Kurabiyesi

Agizda hiyir hiyir dagilan bir kurabiyeyi kim sevmez ki degilmi.Ben bayiliyorum :) Bu un kurabiyesi tamda o sinifa giren cinsten.Buradaki arkadasim Umranin tarifi kendisine burdan cok tesekkur ederim bu guzel tarif icin.Onun sayesinde hem cok kolay hemde ayni pastane tadinda bir lezzet defterime sevgiyle eklenmis oldu.Simdi gerekli malzemeleri hazirlayip mutfaga girelim ne dersiniz.

MALZEMELER
1 paket tereyagi yada margarin(ben tereyagi kullandim muhtesem oldu),
1 kahve fincani siviyag(turk kahvesi fincani),
4 yemek kasigi misir nisastasi(bugdayda kullanilabilir),
5 yemek kasigi pudra sekeri,
bir paket vanilya,
aldigi kadar un,
uzerine serpmek icin pudra sekeri.
YAPILISI: Bir paket oda sicakligindaki tereyagini ve pudra sekerini iyice yogururuz.Diger malzemeleri yavas yavas ekleyip hamur kulak memesi yumusakliginda hazirlanir.Hazirlanan hamur silindir seklinde yuvarlanip bir bicak yardimiyla baklava dilimi gibi 1'er santim kesilir.Siz isterseniz farkli sekillerdede yapabilirsiniz.Tepsiye dizilen kurabiyeler 170-180 derecede 15-20 dak kadar pisirilir(firini onceden isitmayin).Herkesin firin ayari farkli olabilir bu kurabiyedeki ozellik uzerlerini kizartmadan firindan cikarmak,benim firinimda 20 dak pisti.Sizde kendi firininiza gore ayarlayabilirsiniz.Pisen kurabiyeleri cikarir cikarmaz uzerlerine bolca pudra sekeri serpip sogumaya birakin.Soguyan kurabiyelerinizi ikindi caylarinda severek sunabilirsiniz.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder