26 Eylül 2011 Pazartesi

Sodali Borek

Bugun tariflerimden bir taneside sodali borek olucak insaallah.Sodali boregin bir cok versiyonunu gordum canim teyzemde cok guzel yapar onuda anmadan gecemiyecegim.Ben bu tarifi portakal agacindan almistim fakat malzemelerine biraz daha katki saglayip begenilerinize sunuyorum:)

MALZEMELER
6adet yufka,
1 su bardagi sut,
3 adet yumurta,
1 su bardagi siviyag(yarisi eritilmis tereyagida olabilir),
1,5 sise soda(maden suyu),
tuz,
uzerine serpmek icin susam.

Ic harci icin:
bir kase beyaz peynir,
yarim su bardagi kasar peyniri(yoresel peynirde olur),
yarim demet maydanoz.

YAPILISI: Oncelikle boregin harci sut,siviyag,yumurta ve tuzla hazirlanir.Yaglanmis bir tepsiye bir adet yufka guzelce serilir aralarina hic harc konulmadan yufkalar dorduncu kata gelene kadar parcalanarak ust uste konur.Dorduncu katta peynirli ic harci konulur ve kalan iki katta uzerine alt kattakiler gibi ayni islem yapilarak kapatilir.En son disarda kalan en alttaki boregin kenarlari uzerine dogru katlanir ve kesilir.Kesilen borege once maden suyu dokulur ve ardindan sutlu harci dokulerek bir iki saat bekletilir.Dinlenen boreginizin uzerine susam serpilip onceden isitilmis 180-200 derecede uzeri iyice kizarana kadar pisirilir.Ben oncelikle 180 derecede bir 20 dakika pisiriyor sonra ayarini 200'e cikariyorum.Boreginiz pistikten sonra mutlaka dinlendirin(yarim saat yeterli olucaktir).

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder