30 Eylül 2011 Cuma

Sekerpare

Bugun cok sevdigimiz Sehnaz teyzemizin yasin-i serifi icin toplandik ve onun ruhuna bu sekerpareleri yapmistim.Insaallah rabbim mekanini cennet eyler taksiratini affeyler.Bu guzel tatliyi sevgili Hatice'nin sitesinden(portakal agaci) almistim.Tam tamina olculer denk geliyor ve tatli cok guzel tutuyor.Ben biraz buyuk sevdigimden irice yapiyorum yanliz siz daha kucuk ebatlardada yapabilirsiniz.

MALZEMELER
1 paket tereyagi yada margarin(oda sicakliginda),
1 su bardagi pudra sekeri(pudra sekeri olmayanlar normal sekerde kullanabilir),
4 yemek kasigi irmik,
2 adet yumurta,
3 yemek kasigi hindistan cevizi,
4 su bardagi un,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1 limon kabugu rendesi(portakal kabuguda olur,bu benim tercihim asil tarifinde yok)

Serbeti icin:
3 su bardagi seker,
4 su bardagi su,
yarim limon suyu.

Uzerleri icin:
Findik(olmadiginda fistik,badem kullanilabilir ama asli findikli oluyor).

YAPILISI: Oncelikle serbeti kaynatilir ve ilimaya birakilir.
Un ve kabartma tozu haric diger malzemelerin hepsi yogurulur.Unu ve kabartma tozu yavas yavas eklenerek guzelce kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edilir.Hamurdan ceviz buyuklugunde alinip yuvarlanir ve findikleri ortalarina konup onceden isitilmis 180 derecelik firinda pisirilir.Pisen sekerpareler firindan ciktiktan bir kac dakika sonra ilitilmis serbeti dokulur ve servis yapilana kadar uzeri kapatilip bekletilir.
AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder