20 Eylül 2011 Salı

Kuzu Etli Guvec

Annemin cocukken yaptigi guvecler hic aklimdan cikmaz.Ozenle tum sebzeleri ayni buyuklukte dograr nakis yaparcasina onlari guvece teker teker yerlestirir ve hic agzini acmadan uzunca bir sure pisirirdi.Sofraya oturdugumuzda guvecin kapagini acar dumaniyla birlikte heryeri muhtesem bir koku kaplardi.Ve ben cocuk aklimla onca dogramis cig sebzenin nasil bu kadar lezzetli bir hale donustugunu her seferinde dusunur dururdum ama bir turlu yanitini bulamazdim.Meger o guzellik annecigimin ellerinden sevgiyle cikan her yemekteki lezzetmis bunu buyuyunce anladim.Bende cocuklarima ve esime sevgiyle her guvec yaptigimda annecigiminde kulaklarini cinlatmadan gecemiyorum.Ben guvecte pisiremesemde eminim ki sevgi katilarak yapildiginda her yemegin cok lezzetli olucagini dusunuyorum.Lafi cok uzattim sanirim:) hemen tarifimize gecelim.

MALZEMELER:
yarim kg. kemikli kuzu eti,
1 kg. patlican,
5-6 adet buyuk domates,
1 bas sarimsak,
6-7 adet sivri yesil biber,
1 cay bardagi siviyag yada zeytinyagi(1 kg sebzeye 1 cay bar siviyag her zaman idel bir olcudur),
1 yemek kasigi biber salcasi,
tuz,
karabiber.

YAPILISI:Oncelikle bir guvecte yada orta buyuklukte bir tencereye etler alinip suyunu birakip cekinceye kadar kavrulur.Patlicanlar kare kare yemeklik dogranip tuzlu suda bekletilir.Biberler 1cm kalinliginda dogranir,domateslerin kabuklari soyulup yemeklik dogranir,sarimsaklar soyulur arzuya gore tumde kullanilabilir dogranabilirde.Suyunu cekmis etlere yagi katilarak salcasi konulur.Biraz kavurduktan sonra biberlerin ve domateslerin yarisi konur yanliz bunlar hic karistirilmadan kat kat konuyor.Uzerlerine suyunu suzdugunuz ve elinizle siktiginiz patlicanlarin hepsi konur.Kalan biberler,domatesler ve bir bas sarimsagida kat kat konularak tuzu ve karabiberde eklenip hic su konulmadan kapagi kapatilip kisik ateste pisirilir.Pisen guvecinizi guzel tereyagli bir pilav esliginde sunabilirsiniz.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder