12 Kasım 2011 Cumartesi

Tas Kebabi



Bir Kurban Bayramini daha geride biraktik. Rabbim ins daha nice seneler saglikla ,ailelerimizle birlikte bayramlar kutlamayi nasip etsin. Biz bu Kurban Bayraminda cok sevdigimiz iki aileyi yemege aldik. Cok guzel vakit gecirdik. Bu yemegin bende ki anilari cok buyuk. Esimin degerli anneannesi ben daha yeni gelinken ilk ziyaretimiz sirasinda bu yemegi yapmis ve bize tattirmisti. Simdi kendisi aramizda olmasada onu rahmetle aniyor ve ruhuna bu yemegi yaparak onuda hic unutmadigimizi hatirlatmak isterim. Rabbim tum olenlerimize rahmet etsin......................

MALZEMELER
500 gr kusbasi et( ben kurban olmasi hasebiyle koyun eti kullandim siz arzu ettiginiz bir eti kullanabilirsiniz),
bir buyuk yemek tabagi dolusu ayiklanmis arpacik sogan,
yeterince su,
1 yemek kasigi dolusu biber salcasi,
tuz,
karabiber.

Pilavi icin
2 su bardagi pilavlik pirinc,
3 su  bardagi pismis etin suyundan,
2 yemek kasigi tereyagi,
3 ymek kasigi siviyag.

YAPILISI: Buyukce bir tencereye et,sogan,salca,tuz,karabiber ve yeterince su konularak iyice pisirilir. Eskiden bu yemek piserken tencerenin ortasina buyukce bir tas ve uzerine de kaya parcasi konulurmuski soganlar ve etler dagilmadan pissin. Hala guneydoguda bu sekilde pisirenler oluyor ama ben normal tencerede pisirdim( yaklasik 2-2,5 saat pisirdim). Pisen etler suyundanda az almak kaydiyla baska bir tencereye alinir ve kalan su olculur pirinciniz kaca kac aliyorsa benimkisi bir bardaga bir bucuk  bardak aliyor ona gore icine tereyagi ve siviyagida eklenerek kaynatilir. Yemegin tum lezzeti bu suya gectiginden harika bir pilav oluyor. Kaynayan suya yikanip onceden islanmis pirincler dokulur ve cok kisik ateste pisene kadar beklenir. Pilav pisince iyice dinlendirilir servis yaparken uzerine etinden ve suyundan dokulerek sunabilirsiniz. Inanin muhtesem bir lezzet etin soganla birlikte verdigi o tadi unutamayacaksiniz:).

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder