14 Kasım 2011 Pazartesi

Kurban Kavurmasi

Kurban Bayraminda burda bulunan hanim arkadaslarimizla birlikte her bayramdan farkli olarak hanim hanima bir bayramlasma yapalim dedik. Guzel bir is dagilimiyla yapacagimiz yemekleri paylasip harika bir gun gecirdik. Kavurma yapma iside bana dustu. Ben her ne kadar buyuk bir kazanla yaptimsada bugun burada vericegim tarif normal 8-10 kisilik bir aile icin olucak:). Biz o kadar kalabalik degiliz derseniz misafirlerinizle yada sevdiklerinizle afiyetle yiyebilirsiniz. Bizde Kurban Bayraminda gelen konuklara kavurmali pilav yanina sarma uzerinede el acmasi baklava,sobiyet artik evin hanimi ne yaptiysa o ikram edilir. Canim annecigimin yaptigi o sobiyetler,baklavalar hic aklimdan cikmiyor. Ne yazikki benim esim el acmasi ev baklavalarindan cok hoslanmayinca yapamiyorum:). Annecigiminde kulaklarini burdan cinlatarak onun yaptigi sekilde guzel kavurmamizin tarifine gecelim.........

MALZEMELER
2 kg kusbasi et,
bir parca kuyruk yagi( kullanmak istemezseniz arzu ettiginiz kadar tereyagida kullanabilirsiniz,yanliz kavurma kuyruk yagla muhtesem olur),
tuz,
arzu edilirse karabiber.


YAPILISI: Kucucuk dogradigimiz kuyruk yagimizi tencereye alip karistirarak iyice eritiyoruz. Sonrasinda kucuk kucuk  dogradigimiz kusbasi etlerimizi bu yagin uzerine alip agzini kapatip suyunu salip iyice cekene kadar kisik ateste pisiriyoruz. Ben yaklasik 2-2,5 saat pisirdim. En son et pistikten sonra tuzunu arzu ederseniz karabiberini ekleyip mis gibi pilavla servise sunuyoruz.

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder