12 Kasım 2011 Cumartesi

Kiymali Lazanya

Agizlara layik besamel soslu kiymali bir lazanya yapalim istedim:). Bu yemegi yapali baya oldu ama bugun koymaya firsatim oldu. Kucuk kizim sayesinde eskiden duzenli olarak yapabildigim herseyi aksatir oldum. Bakalim ailemizin besinci uyesi bize katilinca nasil olucak:). Simdiden bunlari dusunup burda paylasipta sizleri de sikmayayim....
Biz tarifimize gecelim. Bu guzel lazanyayi bilhassada cocuklar cok seviyorlar. Ben bunun sebzeli olan versiyonunuda cok seviyor ve yapiyorum. Tavuklusuda harika oluyor:). O da benim favorilerimden........

MALZEMELER
9 yaprak lazanya( ben dikdortgen ve genis olanlarindan kullandim),
haslamak icin bol su,
tuz,
bir kac yemek kasigi siviyag.

Ic Harci Icin:
300-400 gr kiyma,
1 adet yemeklik dogranmis kuru sogan,
2 adet yesil biber,
1 adet kirmizi tatli biber( istege gore),
2 adet domates,
3 dis sarimsak,
bir tutam maydanoz,
tuz,
karabiber,
kekik,
reyhan( baharatlandirmak sizin zevkinize gore degisebilir),
2-3 yemek kasigi siviyag.

Besamel Sos:
2 yemek kasigi tereyagi,
2-3 yemek kasigi siviyag,
2 yemek kasigi tepeleme un,
2 su bardagi sut ( sosun kivamina gore sutun miktarini cogaltabilirsiniz,
1 buyuk kase kasar peyniri,
tuz,
karabiber.

YAPILISI: Buyuk bir tencerede kaynamakta olan suya lazanya yapraklari alinir tuz ve siviyagla uzerinde kac dakika pisirin deniyorsa haslanir. Haslanan lazanyalar su dolu bir kaba alinir. Bu islemi birbirlerine yapismamalari icin ben  yapiyorum.
Baska bir tavada kiymayi guzelce suyunu salip cekene kadar kavrulur. Siviyagi eklenir ve yemeklik dogranmis sogani,biberleri ile bir kac dakika kavrulur. Kavrulan kiymali harca salcasi konulur domatesi ve sarimsagida eklenir. Son olarak baharatlandirmasida yapilarak alti kapatilir ve dogranmis maydanozu konulur.
Besamel sos icin orta buyuklukte bir tencereye yaglar alinip un kavrulur. Unun kokusu cikip hafif sutlu kahve rengi alinca sutu konulup muhallebi kivamina gelene kadar kaynatilir. Icine bir avuc kasar peyniri rendesi konulur tuzu ve karabiberide eklenerek ocaktan alinir.
Dikdortgen bir borcama ben ikiserli kullanmak kaydiyla dort kat lazanya kullandim. Ilk katindan itibaren yeterince besamel sos ve kiymali harctan koyup uzerine lazanya yapraklari dizilir. Dorduncu yani en son katin uzerine gelene kadar ayni islem yapilir yanliz dorduncu katta sadece besamel sos ve kasar peyniri rendesi dokulup onceden isitilmis 180 derecelik firinda kasarlar iyice kizarana kadar pisirilir. Yaninda yesil bir salata yada soguk ayranla afiyetle yenir:))

AFIYET OLSUN:)
Kveser KURU



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder