8 Nisan 2014 Salı

Kavrulmus Susamli ( Bitli ) Kurabiye

  Merhabalar :)
Sevgili takipcilerim bugun yine guzel bir kurabiye tarifini paylaşayım istedim. Biz yaklasik 6 ay once Konya'ya taşındık ve gelir gelmez kendime tezhip kursu araştırdım. Seneler once 16-17 yasında genc kızken teyzemin ve eniştemin tesvikiyle tezhip kursuna başlamış sonrasında yaklasik 4-4,5 yıl İstanbul'da halen görüşmekte oldugun Ayse ablam'dan ozel ders almıştım. İngiltereye gidene kadar hic bırakmadım ama oraya tasinmamizla araya sekiz yıl gibi bir ara girdi. Doner dönmez bir heves yine kurs bulup sıfırdan başladım. Haftada bir gun gitsemde o gun gelse diye iple çekiyorum. Cok hoş insanlarla beraber cici hocalarimizla dolu dolu bir gun geçiriyoruz. Yeni yeni arkadaşlıklar edindim. Masallah bayanlar bir hamarat ve becerikli anlatamam. Bu guzel kurabiyeyide kurstaki Elif ablam'dan aldım ve gecen pazar ziyaretimize gelen kızkardeşim ,Rukiye ablam ve aileleri icin yaptım. Diyette oldugum icin doya doya yiyebilme imkanım yok ama kurabiyenin ucundan tadına baktım keske bakmasaydım diyorum inanılmaz guzel bir kurabiye. İcindeki kavrulmuş susam kurabiyeye oyle bir hıyırlık ve tazelik veriyorki mutlaka deneyip sizlerde test edin derim:)). Anlattimda anlattım yeter Kevserrr dediğinizi duyar gibi oldum . Hemen tarife geciyorum.....


  • Malzemeler 
  • 250 gram ( 1 paket oda sıcaklığında ) tereyag yada margarin,
  • Yarım su bardağı siviyag,
  • 1 su bardağı susam ( bir tavada kısık ateşte kavrulmuş),
  • 2 yemek kasığı Pudra sekeri ( aslında 1 yemek kasigiydi ama ben bir kasık daha ekledim),
  • 1 paket kabartma tozu ,
  • 1 paket vanilya,
  • Aldigi kadar un.
  • Üzerine dökmek icin: 
  • Pudra sekeri

  • Yapılışı:
  • Öncelikte bir tavada kısık ateşte 1 su bardağı susam karıştırarak kavrulur.
  • Kavrulan susamlar iyice sogutulur.
  • Diğer malzemelerin hepsi kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edene kadar yoğrulur.
  • Soğumuş susamlar hamura eklenir.
  • Hamurdan 2 ser santim kalınlıkta ve ende kucuk kurabiyeler yapılır. 

  •   Bu sekilde iki tepsi kurabiye çıkardım (40 -42 ) adet kadar 
  • 180 derecelik onceden isitilmis fırında hafif kizarana kadar yaklasik 20-25 dakika pişirin.
  • Fırından çıkınca hafif soğumasını bekleyin ve bol Pudra şekerine bulayın.
Afiyet Olsun:)
Kevser KURU


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder