17 Nisan 2014 Perşembe

Şeftalili ( Peykek) Cheesecake


   Hayırlı sabahlar :)
Soyle havalar isinmisken cheesecake sezonunu acayım dedim ve hafta sonu gelen kardesim ve cici gelinimiz icin yaptıgım tarifi paylaşmak istedim. Rukiye ablama burdan tesekkur ediyorum tarifi ondan aldım yanliz kucuk degisiklikler yaptım görünce şaşırma:))....



  • Malzemeler 
  • Alt taban icin:
  • 2 paket Burçak bisküvi ,
  • 2 yemek kasığı yumuşamış tereyag,
  • 1 cay bardağı çekilmiş fındık.
  • Peynirli karışım icin:
  • 3 paket labne peynir ( toplam 600 gram)
  • 2 yumurta,
  • 1,5 su bardağı seker ( damak zevkinize göre azaltip cogaltabilirsiniz),
  • 3-4 yemek kasığı un ( aslında 3 yem kasigiydi ama ben hazır cheesecakeler gibi olmasını istediğimden 1 kasık daha ekledim),
  • 1 limon kabuğu rendesi,
  • 1 limonun suyu,
  • 1 paket vanilya.
  • Şeftalili kat icin:
  • 1,5 su bardağı şeftali reçeli ( mevsimi olmadıgından recelle yaptım),
  • 1,5 su bardağı su,
  • 3 yemek kasığı nisasta ( Mısır kullandım),
  • Yarım limon kabuğu rendesi.
  • Üzerini süslemek icin:
  • Antep fıstığı yada isteğe göre farklı seylerde olabilir.



  • Yapılışı:
  • Öncelikle bisküvi , çekilmiş fındık ve yumuşamış tereyağını robottan geçirin.
  • Kelebceli kalıbın altı kısmını koymadan üzerine yağlı kağıt serin ve o sekilde yerleştirin.
  • Bu işlemi cheesecake pişip donduktan sonra rahatça çıkarabilmek icin yapıyoruz.
  • Robottan geçirdiğiniz biskuvileri kelebceli kalıbın dibine döküp bir bardağın alt kısmıyla her tarafına eşit bastırın.
  • Üzeri icin yumurtayı ve sekeri iyice beyaz olup kopurene kadar mikserleyin.
  • İcine peyniri, vanilyayi, limon suyu ve kabuğunu koyup mikserlemeye devam edin.
  • En son ununu ekleyip karıştırdıktan sonra biskuvilerin üzerine dokun.
  • Fırına vermeden kucuk bir hatırlatma yapayım cheesecakeniz piserken fırına su dolu bir kap yada kelebceli kalıbı su dolu bir kabın icinde pişirseniz üzeri çatlamaz.( mini mini bir puf noktası).
  • Onceden isitilmis 170 derecelik fırında 1 saat kadar pişirin.
  • Arada kontrol etmeyi unutmayın üzeri kizarinca pişmiş demektir.
  • Pisen cheesecake soğumaya bırakın.
  • En ust kat icin reçeli ve suyu karistirin kaynatin.
  • Kaynamış recelli sudan nişastanın üzerine bir kac kasık alıp nişastayı acın ve yavaş yavaş kaynamakta olan recelli suya ekleyin ve bir tasım daha kaynatip koyulastirdiktan sonra altını kapatın.
  • İcine parlaklık vermesini isterseniz 1 yemek kasığı tereyağ ilave edebilirsiniz .
  • Soğuyan yada hafif ilimis cheesecakein üzerine hazırladığınız recelli karışımı dokun iyice disarda soguttuktan sonra dolapta mutlaka bir gece bekletin.
  • Bu cheesecake üzerine cilekli, limonlu, visneli yada farklı meyvalarla jole hazırlayıp servis yapabilirsiniz.
  • Ertesi gun dolaptan çıkan cheesecake arzu ettiginiz gibi süsleyip misafirlerinize ikram edebilirsiniz:)).

Afiyet Olsun:)
Kevser KURU














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder