24 Aralık 2013 Salı

Kıymalı Kapuska

   Lezzetli bir kıs yemegi icin malzemeler :


  • Malzemeler
  • 1 kg lahana ( ince ince dogranmis),
  • 300 gr kiyma, 
  • 5-6 yemek kasığı siviyag,
  • 2 adet kuru sogan ( yemeklik dogranmis),
  • Bir bas sarımsak ( büyüklüğüne göre değişir ben yaklaşık 5-6 büyük dış kullandım),
  • 1-2 yemek kasığı salça ( biber salçası kullandım),
  • 3 yemek kasığı bulgur,
  • Tuz,
  • Karabiber,
  • Arzu ederseniz tablet et suyu,
  • 2 su bardağı su.

  • Yapılışı;
  • Kiyma genişçe bir tencereye alınıp suyunu salip çekene kadar bekletilir.
  • Yemek dogranmis soğanı , siviyagi ve sarımsakları eklenir kavrulmaya devam edilir.
  • Salçası eklenir ve ince ince dogranmis lahana yavaş yavaş eklenir.
  • Lahananın hepsini bir anda koyamazsiniz kavurarak parça parça eklerseniz daha rahat karıştırırsınız. 
  • Son olarak arzuya göre et suyu tabletini , bulgurunu ve suyunu ekleyip yaklaşık yarım saat pişirmeye bırakılır.
  • Lahanalar iyice yumusayinca pişmiş demektir. 
  • Ara sıra kontrol ederek su ilavesi yapabilirsiniz. 
  • Ben cok sulu sevmediğimden fazla eklemedim.
  • Üzerine sade yada sarımsakli yogurtla servis yapılır.

Afiyet Olsun:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder