6 Ekim 2012 Cumartesi

Otlu Peynirli Kurabiye ( Pogaca)

  • MALZEMELER
  • 1 paket tereyagi yada margarin ( oda sicakliginda),
  • 1 yumurta ( sarisi uzerine ),
  • 1 su bardagi yogurt,
  • 1 kalip beyaz peynir,
  • bir tutam kiyilmis dereotu,
  • bir tutam kiyilmis maydanoz,
  • arzu ettiginiz baharatlar reyhan, kekik , nane olabilir,
  • 1 tatli kasigi tuz ( peynirin tuzuna gore ayarlamanizi tavsiye ederim),
  • aldigi kadar un ( ben 4,5 su bardagi kullandim ),
  • bir paket kabartma tozu.
  • YAPILISI
  • Oda sicakligindaki tereyagini, yogurdu , yumurta akini iyice karistirin.
  • Icine peynirini ve yavas yavas ununuda ilave edip yogurmaya baslayin.
  • Tuzu ve kabartma tozunuda ekleyin.
  • Son olarak arzu ettiginiz baharatlari ve kiyilmis dereotu , maydanozuda ekleyip yogurun.
  • Ben sadece dereotu cok azda maydanoz kullandim baharat kullanmadim ama kullanilabilir.
  • Ele yapisan yumusak bir hamur elde edin.
  • Elinize biraz siviyag alip hamuru toparlayin.
  • Yarim saat kadar dinlendirin.
  • Dinlenen hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar alip yuvarlayin ve yaglanmis tepsiye dizin.
  • Uzerine ayirdigimiz yumurta sarisinida surup onceden isitilmis 180 derecelik firinda iyice kizarana kadar pisirin.
  • Bu sahane tarif icin Oznur arkadasima tesekkur ediyorum:).....

AFIYET OLSUN:)
Kevser KURU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder