3 Kasım 2014 Pazartesi

Elmalı Kurabiye ( 2 )

    Hayırlı sabahlar sevgili takipçiler :).
Bugun sizlere intagram'da severek takip ettigim Sumeyya Mutfakta'nin guzel tarifini denedim onayladım ve paylaşıyorum :). Kendisi yasının cok genc olmasına rağmen inanılmaz becerisi ile beni etkileyen nadir insanlardan..

      Dun sabah kahvaltıya bir arkadaslarımıza davetliydik eeee nacizane disardan almaktansa kendi ellerimle yaptıgım seyleri götürmeyi cok sevdiğimi defalarca soylemisimdir. Sabahın yedisinde kalkıp mutfakta mis gibi elmaları pişirmek oyle guzel ki:). Bütün evi kaplayan elmanın ve tarcinin mis gibi kokusu teker teker mutfağa fırlayan '' anne ne yapiyosun cok guzel kokuyor ''nagmeleriyle birlesince dört kose oldum diyebilirim.

       Simdi sizlere bu guzel tarifi yazıp tezhip çalısmaya koşmam gerekiyor .....


  • Malzemeler:
  • 200 gram oda sıcaklığında tereyag yada margarin ( ben sürülebilen Ülker gurme kaymakli kullandım), 
  • 2 yumurta,
  • Yarım su bardagi siviyag,
  • 3 yemek kasığı Pudra sekeri,
  • 3 kasık sut ( yemek kasığı),
  • 1 paket vanilya ,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • Aldigi kadar un ( ben 4 -4,5 su bardagi kullandım).
  • Uc harcı icin:
  • 2 adet buyuk elma( rendelenmis ),
  • 1 cay bardagi ceviz,
  • 1 tatlı kasığı tarcin,
  • 1 tatlı kasığı hindistan cevizi,
  • 5 yemek kasığı seker ( eger elmalarımız eksiyse bu kadar degilse 3 yemek kasığı ekleyin yeterli olucaktir).

  • Yapılışı:
  • Rendelenmis elma, seker, tarcin ve hindistan cevizini tavaya alıp kısık ateşte pisirin.
  • Pişmeye yakın cevizleri ekleyip soğumaya bırakın.
  • Un  haric diğer malzemeleri iyice karistirin. Yavaş yavaş un ilavesiyle hamuru yogurun.
  • Yumusak ama ele yapışmayan bir hamur olucak.
  • Hamuru 15-20 dakika dinlendirin.
  • Dinlenen hamuru arzu ettiginiz sekilde iciyle birlikte sekil verip tepsiye dizin ve onceden isitilmis 170 derecede pisirin. 
  • Ben sekil verirken hamuru actım bardakla yuvarlaklar çıkardım icine harçtan koyup bir kenarına fındık yerleştirdim ve iki ucunu birleştirdim ( aşağıda resimdeki gibi .

  • Pistikten sonra ilitin ve üzerine bol pudra sekeri eleyin . 
  • İyice soguyunca servis yapın...



Afiyet Olsun 😊
Kevser KURU


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder