24 Mart 2015 Salı

Zeytinli Puf Poğaça

   Selamünaleykum diyerek baslayalim yazımıza. 

   Sevgili arkadasım Ruşen'in ellerinden yemiştim bu puf pogacayi . Hani insan anne lezzeti ister , özler ve onun elinden cikmis pogacalar, borekler  arzu eder ya iste tam da oyle bir anda tezhip kursunda Rusen'cigim ikram etmişti puf puf pogacalari :).  O gun baya hassas bir gunumdeydim . Anneciğimi ve babacigimin özlemi beni duygusallığın zirvesine taşımıştı . Üzerine annemin de seneler once yapmis oldugu lezzette bu pogacalardan tadınca cok keyif almıştım. Tabi Ruşen'in bunlardan haberi yok :) ancak simdi okuyunca öğrenecek. Arkadasıma tesekkur ediyorum ve bu tarifi isterseniz sandviç seklinde yada farklı sekillerdede yapabileceğinizi belirterek malzeme listesine geciyorum... 

  • Malzemeler:
  • 1 su bardagi ılık su,
  • 1 paket instant maya,
  • 2 yemek kasigi seker,
  • 3 yemek kaşigi ılık sut,
  • 3 yemek kasigi siviyag,
  • 1 yumurta aki ( sarısı dışına)
  • 1 tatlı kasigi tuz,
  • Aldigi kadar un.
  • İci icin :
  • Çekirdeği çıkarılmış siyah yada yesil zeytin (arzu ettiginiz malzemelerle olabilir.)
  • 1 yumurta sarısı,
  • Susam yada corekotu.


  • Yapılışı:
  • Maya, seker , ılık su ve sutu bir kaba alın karistirin.
  • 15 dakika kadar mayanın çözülmesini bekleyin .
  • Ardından diğer malZemelerini ekleyip yumusak bir hamur yogurun.
  • Hamuru yarım saat mayalandirin.
  • Mayalanan hamuru 20 parçaya bolun.
  • Her parçayı bir tabağın icinde siviyag yardımıyla ellerinizle bastirarak acın.
  • İcine bir kac parca zeytin koyun ve rulo yapın.
  • Hamuru gul boregi yapar gibi ice kivirin ve yaglanmis tepsiye dizin.
  • Yarım saat daha mayalandirin.
  • Üzerine yumurta sarısı surup susam yada corekotu ekin ve onceden isitilmis 180 derecede pisirin.


  • Fırından cikar puf puf pogacalari afiyetle yiyin.
Afiyet Olsun😊
Kevser KURu















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder